حدیث روز

10 ابزار پنهان ويندوز
 
آموزشی و نرم افزار
آموزشی ونرم افزار
 
 
چهار شنبه 28 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 11:23 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی
10 ابزار پنهان ويندوز
10 ابزار پنهان ويندوز

اگر براي مدتي يک کامپيوتر در اختيار داشته باشيد،احتمالاً متوجه اين نکته مي شويد که ويندوز به همراه تعداد زيادي ابزار مفيد ارائه مي شود. شما احتمالاً با استفاده از ماشين حساب محاسبات خود را انجام داده ايد، با استفاده از Backup از فايل هاي تان محافظت کرده ايد و حتي با به کارگيري Resuorce Monitor ويندوز 7 توانايي هاي سيستم تان را اندازه گيري کرده ايد.
اگرچه احتمال اين وجود دارد که در مواقعي کامپيوتر شما با اشکالاتي مواجه شده باشد و شما از در اختيار داشتن ابزار لازم براي برطرف نمودن اين اشکالات اطمينان نداشته ايد. ويندوز و برنامه هاي کاربردي که بر روي آن اجرا مي شوند مي توانند کند شوند، براي شان اشکال ايجاد شود يا فقط به شکلي غريب کار کنند و حتي باعث تعجب کاربران حرفه اي شوند. اما تمام ابزار ويندوز واضح و روشن نيستند.


 

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 28 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 11:19 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی
نسل جدید لینوکس رده حامل
نسل جدید لینوکس رده حامل


 علم الکترونیک و کامپیوتر
 

برای راه اندازی ترافیک VoIP، سرورهای کاربردی باید قابلیت اطمینان رده حامل را فراهم سازند که دسترس پذیری بالای خدمات را تضمین نماید (99.999% uptime «پریود زمانی که در طول آن یک سیستم فعال است و صحیح عمل می کند» یا بهتر). این سیستم ها همچنین باید در سطحی باشند که توانایی اداره ی صدها هزار مکالمه را داشته باشند و کیفیت بالای گفتاری و کارآیی قابل پیش بینی را فراهم آورند. همچنان که فراهم کنندگان تجهیزات معماری های پلاتفرم اختصاصی به محیط های نرم افزاری باز و معماری های پلاتفرم محصولات تجاری با تولید انبوه (COTS) مهاجرت می نمایند صنعت ارتباطات دستخوش تحولات عظیمی می گردد. به نرم افزارهای باز و سخت افزارهای COTS به عنوان ابزارهایی برای گسترش سریع سرویس های جدید صوت و داده نگریسته می شود، آنها در حالی که هزینه های سرمایه ای و هزینه های عملیاتی را حذف می نمایند، فراهم کنندگان تجهیزات را قادر می سازند که رقابتی و سودآور باقی بمانند

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 28 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 11:10 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی
  بيش از 50 نوع از کليد هاي ميانبر در ويندوز XP
بيش از 50 نوع از کليد هاي ميانبر در ويندوز XP

 در صورتي که دوست داريد تا با سرعت بيشتري با کامپيوتر کار کنيد و خود را حرفه اي تر نشان دهيد ترفندي فوق العاده را براي شما در نظر گرفته ايم. قصد داريم تا بيش از 200 کليد ميان بر در محيط ويندوز را به شما معرفي کنيم که با استفاده از آنها ميتوانيد به طور کامل کارهايي که ميتوانيد با موس انجام دهيد را با کيبورد شبيه سازي کنيد. 
 

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 28 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 11:3 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی
مهندسي اجتماعي به زبان ساده
مهندسي اجتماعي به زبان ساده

Social engineering، هم بسيار پيچيده و هم بي‌نهايت ساده است. اما واقعاً اين عبارت چه معنايي دارد؟ مهندسي اجتماعي درواقع به معناي كار روي يك شخص، باهدف ترغيب وي به انجام كارهايي براي حصول فرد ترغيب‌كننده به اهدافي چون دستيابي به داده‌ها، اطلاعات دسترسي يا دستكاري سيستم يا شبكه هدف براي انجام كاري خاص تعريف مي‌شود. به واسطه طبيعت رازگونه اين مهارت تاريك، معمولاً افراد از آن گريزان بوده و احساس مي‌كنند قادر به اجراي يك آزمون موفق مهندسي اجتماعي نمي‌باشند. اگرچه هر زمان كه شما سعي در وادار نمودن كسي به انجام كار موردنظر خود نماييد، يك عمل مهندسي اجتماعي را انجام داده‌ايد. از يك كودك كه سعي در وادار نمودن والدين به خريد اسباب‌بازي موردنظر خود مي‌نمايد تا تلاش افراد بزرگسال براي بدست آوردن يك شغل يا ارتقاء شغلي، همگي شكلي از مهندسي اجتماعي را در برمي‌گيرند.
مهندسي اجتماعي، از ضعيف‌ترين اتصال در خطوط دفاعي امنيت اطلاعات هر سازمان، يعني نيروي انساني بهره‌گيري مي‌نمايد. به زبان ساده، مهندسي اجتماعي، به معناي «هك كردن» افراد بوده و با سوءاستفاده از طبيعت اعتماد متقابل بين انسان‌ها، به اطلاعاتي كه مي‌توانند براي كسب منا فع شخصي مورد استفاده قرار گيرند، دستيابي حاصل مي‌گردد. 

 
پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


سه شنبه 27 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 15:16 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی
جرم شناسي رايانه اي
جرم شناسي رايانه اي

علم جرم شناسي رايانه اي(به عنوان شاخه اي از جرم شناسي ديجيتال) به شواهد و مدارک قانوني موجود در رايانه ها و محيطهاي ديجيتالي ذخيره سازي اطلاعات مي پردازد. هدف جرم شناسي ديجيتال ،ارائه توضيح پيرامون وضعيت فعلي يک ابزار ديجيتالي مثل سيستم کامپيوتر، رسانه ذخيره سازي (مثل ديسک سخت يا CD-ROM) يک سند الکترونيکي(مثل يک پيام ايميل يا تصوير JPEG) مي باشد. گستره فعاليت يک تحليل جرم شناسي، از بازيابي اطلاعات ساده تا بازسازي يک سري رويداد را دربرمي گيرد.
سنجشهاي خاصي براي انجام تحقيقات جرم شناسي وجود دارد که نتايج آن مي تواند در دادگاه مورد استفاده قرار گيرد. هدف تکنيکهاي جرم شناسي رايانه اي، جستجو، حفظ و آناليز اطلاعات موجود بر روي سيستم هاي کامپيوتري به منظور يافتن شواهد ومدارک احتمالي براي يک دادرسي است. بسياري از تکنيکهايي که کارآگاهان از آنها در تحقيقات صحنه جرم استفاده مي کنند داراي المثني ديجيتالي هستند، اما تحقيقات کامپيوتري داراي برخي جنبه هاي منحصربفرد نيز مي باشد. براي مثال، تنها باز کردن يک فايل کامپيوتري باعث تغيير آن مي شود(کامپيوتر، زمان و تاريخ دسترسي به فايل را بر روي خود آن ثتب مي کند).
اگر کارآگاهان يک کامپيوتر را توقيف نموده و سپس شروع به باز کردن فايلها نمايند، هيچ راهي وجود نخواهد داشت که مطمئن باشند چيزي را تغيير نداده اند. وکلاي مدافع مي توانند در هنگام رجوع پرونده به دادگاه به اعتبار اين مدارک اعتراض نمايند.
بعضي از مردم معتقداند که استفاده از اطلاعات ديجيتال بعنوان شواهد و مدارک يک پرونده ايده چندان خوبي نيست اگر تغيير دادهاي کامپيوتري تا اين اندازه آسان است، چگونه مي توان از آنها بعنوان يک مدرک قابل اعتماد استفاده کرد؟ بسياري از کشورها ،استفاده از مدارک کامپيوتري در طول دادرسيها را مجاز مي دانند، اما اگر مدارک کامپيوتري در پرونده هاي آتي غير قابل اعتماد به نظر برسند اين وضعيت احتمالاًً تغيير خواهد کرد.

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


سه شنبه 27 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 15:8 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی
رويکرد مايکروسافتي طراحي صفحات وب
رويکرد مايکروسافتي طراحي صفحات وب

ASP.NET4.0 نه يک تغيير انقلابي و نه يک بازسازي مجدددر ASP.NETمحسوب مي شود. در عوض اين نسخه جديد در برگيرنده تعدادي تغييرات کوچک مقياس مي باشد که به برنامه نويسان امکان مي دهد تا رويeventsهاي پرکاربرد، کنترل بيشتري داشته باشند. آنچه ASP.NET را موثرتر از نسخه هاي قبلي نمايان مي سازد، ويژگيهاي غني و بهينه سازيهاي توانمند آن مي باشد.
قبل از معرفي اين ويژگيها بمنظور آشنا نمودن خواننده مبتدي با اين مبحث اجازه دهيد تا ابتدا مروري بر مباني ASP.NETداشته باشيم.
احتمالا شما با قابليتهاي ديناميکي، صفحات وب ديناميک هنگام مرور سايتهاي asp.netمواجه شده ايد.
در لايهPresentationيک سايت وب تجاري، معمولا تعداد اندکي صفحات وب وجود دارند. زيرا يک برنامه تقريبا تمام صفحات وبي که بازديدکنندگان مي بينند را توليد مي کند. برنامه ها در عين حال به درخواستهاي بازديد کنندگان نظير نمايش وضعيت حسابهايشان و پردازش يک سفارش پاسخ مي دهند. براي شخصي نمودن صفحات وب نيز از برنامه ها استفاد مي شود.
معمولا صفحات وبي که در گذشته بسيار متداول بود و با آنها زياد مواجه شديم، صفحات وب استاتيک هستند، زيرا محتواي آنها پس از ذخيره سازي صفحات بر روي سرور وب، ثابت مي مانند. صفحات وب ديناميکي(ايجاد شده توسط يک برنامه)داراي خاصيت توليد محتواي بلادرنگ و ديناميکي هستند زيرا برنامه، محتواي صفحات وب را براي انطباق با نيازهاي هر يک از بازديدکنندگان سايت وب بطور متفاوتي سازماندهي مي کند.
شما مي توانيد با استفاده از ASP.NET براي ايجاد صفحات وب ديناميکي ارائه شده از سوي بازديدکنندگان سايت شما پاسخ مي دهد به سايت وب خود زندگي و يک جلوه حرفه اي ببخشيد

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


جمعه 23 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 14:37 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی

آپدیت آفلاین نود 32 تا 18 اردیبهشت ماه 1390 - 6103- 20110508

آپدیت آفلاین نود 32 تا 18 اردیبهشت ماه 1390 - 6103- 20110508 تقریبا همه افراد با آنتی ویروس قدرتمند و محبوب NOD32 آشنایی دارند. به تازگی ورژن 4 این آنتی ویروس به بازار آمده. خیلی از کاربران برای به روز رسانی این آنتی ویروس به مشکل بر می خورند. با استفاده از این برنامه مکمل شما عزیزان می توانید آنتی ویروس خود را تا تاریخ هیجدهم اردیبهشت ماه 1390 - 6103- 20110508 بصورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت آپدیت کنید. آموزش آپدیت آفلاین در قسمت توضيحات آمده تا شما عزیزان برای به روز رسانی این آنتی ویروس محبوب به مشکلی بر نخورید... نکته :برای دانلود بهترین و جدیدترین نسخه این نرم افزار به ادامه توضیحات بروید

دانلود در ادامه مطلب

 دسترسی به مطلب فقط مخصوص اعضا

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


جمعه 23 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 14:27 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی
بررسي حملات D.O.S(4)
بررسي حملات D.O.S(4)

IDS: اين برنامه ها نسل جديد برنامه هاي امنيتي هستند كه قادرند ترافيك يك شبكه را مورد بررسي قرار داده و حملات جديد نفوذگران را شناسايي كرده و جلوي آن را بگيرند خصوصيت اين برنامه ها هوشمند بودن آنها است. اين برنامه ها در لايه هاي پايين شبكه تمامي پكتهاي رد و بدل شده بين ماشين ها را خوانده و مورد بررسي قرار مي‌دهند

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


جمعه 23 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 14:23 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی
مجازی نوشتن
مجازی نوشتن

چکیده
امروزه یکی از مهمترین راه های برقراری ارتباط و انتقال اطلاعات، فضای مجازی است. در این مقاله کوشش شده است تا با توجه به ویژگی های این رسانه ی نوین، برای استفاده ی بهتر و موفقیت بیشتر در استفاده ی از این رسانه به منظور انتقال و انتشار موضوعات، اخبار و اطلاعات مطبوع خود، راهکارهای مفیدی همچون استفاده از رنگهای متنوع و فونتهای مناسب و همچنین به کار بردن گویشی متناسب با مخاطبین و فضای مجازی ارائه شود.
کلید واژه ها: وب نویسی، رسانه مجازی، خبرنگاری مجازی.
 

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


جمعه 23 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 14:19 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی
جنگ کليک ها
جنگ کليک ها

 1) چرا بايد وبلاگ بنويسيم؟
 

بعضي وقت ها.. بعضي ها ممکنه از خودشون بپرسن :
- وبلاگ يعني چي؟
- چه معني ميده که آدم 4 خط چيز بنويسه و هي پست کنه؟
- چه خبره که هر مناسبتي پيش مياد يه مسابقه وبلاگ نويسي ميذارن و جايزه ميدن؟
کساني که اين سوالات توي ذهنشون بوجود مياد کاملا واضحه که نمي دونن اصلا وبلاگ نويسي چيه؟! و اهميت اين قضيه توي شرايط فعلي فرهنگي و سياسي کشور ما و توي اين دنياي مجازي چقدره؟
پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


جمعه 23 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 14:14 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی
  آیا رده بندی منابع اینترنتی ضرورت دارد؟
آیا رده بندی منابع اینترنتی ضرورت دارد؟

از آنجا که اطلاعات، زمانی ارزشمند است که ساخت یافته (دارای ساختار ) باشد بدلیل فقدان ساختار در خلق، توزیع و دریافت اطلاعات، اطلاعات در جاییکه لازم است دردسترس قرار نخواهد گرفت و در نتیجه ارزش خود را از دست خواهد داد. در نتیجه نیاز به مکانیسمی برای کمک در سازماندهی و مکان یابی اطلاعات مربوط بسیار احساس می شود. به همین دلیل کوشش برای کاربرد طرحهای رده بندی کتابخانه جهت سازماندهی منابع الکترونیکی ازقلمرو کتابخانه ها و فهرستهای آن فراتر رفته بطوریکه متخصصان اطلاع رسانی و پایگاه های اطلاعاتی و بازیابی اطلاعات، قابلیتهای رده بندی کتابخانه را در سازماندهی اطلاعات موجود در اینترنت با هدف بهبود مرور و جستجوی موضوعی مورد کاوش وبررسی قرارداده اند. در مجموعه کتابخانه، نقش اساسی رده بندی کمک به کاربران در تعیین مکان مواد در قفسه است

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


پنج شنبه 22 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 12:16 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی

مباني حافظه اصلي PC


مباني حافظه اصلي PC

منظورما ازحافظه دراين مقاله، فضاي کاري پردازنده کامپيوتر مي باشد که بعنوان يک محيط ذخيره سازي موقت، برنامه ها و داده هايي را که مي بايست توسط پردازنده، مورد پردازش قرار گيرند، روي آن ذخيره مي شوند. فضاي حافظه، موقت در نظر گرفته مي شود زيرا داده ها و برنامه ها مادامي که کامپيوتر داراي توان الکتريکي مي باشد، روي حافظه باقي مي مانند.
در اين مقاله قصد داريم که حافظه را از هر دو جنبه فيزيکي و منطقي مورد بررسي قرار دهيم. ابتدا در خواهيم يافت که حافظه چيست، در کجاي معماري PC قرار دارد و چگونه کار مي کند. سپس روي انواع گوناگون حافظه، سرعت ها و بسته بندي تراشه ها و ماژول هاي حافظه، مطالبي را خواهيم آموخت.
همچنين طرح منطقي حافظه، تعريف حوزه هاي گوناگون و کاربردهاي آن ها، از نقطه نظر سيستمي را بررسي خواهيم نمود. از آنجائيکه طرح منطقي ( با کاربردهاي حافظه از نقطه نظر پردازنده) مد نظر مي باشد، نگاشت حافظه و طرح منطقي آن شايد مشکل ترين موضوعات در مباحث PC تلقي گردد
 

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


پنج شنبه 22 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 12:1 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی

جنايت هاي سايبري


جنايت هاي سايبري

در مورد اين که چرا آدرس IP به هيچ وجه ايمن نيست و چرا روش هاي مقابله سنتي نظيرديواره هاي آتش،برنامه هاي ضدويروس و تشخيص حمله و تهاجم شکست مي خورند چه مي دانيد؟ آيا دوست داريد روش هاي جديدي را که به طور فعال شما را درمقابل حملات محافظت مي کنند فرا بگيريد؟ اگر پاسخ تان مثبت است، به جاي درستي مراجعه کرده ايد.
اول اجازه دهيد کار را با بيان تفاوت جنايت سنتي با جنايت سايبري آغاز کنيم. بين جنايت در دنياي واقعي و جنايات سايبري روش شناسي هاي موازي وجود دارد و پاردايم ديجيتال از طريق پروتکل هاي اينترنتي شامل وب جهان گستر تعريف مي شود.
به عنوان مثال تکنيک هاي جنايت سنتي شامل سرقت، تقلب، سرقت هويت و سوء استفاده از کودکان مي شود. در جنايت سايبري نيز ما همين موارد را به واسطه هکينگ، Phishing، سوء استفاده از اينترنت، تقلب در اينترنت، سرقت هويت و سوء استفاده از کودکان تجربه مي کنيم.
اگر سايت PrivacyRoghts.org را بازديد و بر روي Data Breaches کليک کنيد، متوجه خواهيد شد که بيش از 350 ميليون رکورد اطلاعات شخصي قابل تشخيص( personally identifiable information) يا PII گم شده، به سرقت رفته و هک شده است. اين اطلاعات به تنهايي در ايالات متحده آمريکا به بيرون درز کرده است. بنابراين هنوز هم فکر مي کنيد ايمن هستيد و يا اعتقاد داريد که برنامه ضد ويروس و ديواره آتش شما واقعاً قادر است شبکه يا کامپيوتر شخصي شما را محافظت کند؟

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


پنج شنبه 22 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 11:57 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی
علائم بيماری اينترنتی
علائم بيماری اينترنتی

 ساعت 11:30 شب است. بسيار خسته است، به طوری كه چشمانش باز نمیشوند. فردا هم از همان اول صبح كلی كار دارد. اما مگر میتواند بدون چك كردن ايميلهايش بخوابد؟ پای رايانهاش مینشيند و به اينترنت وصل میشود. با خود میگويد: فقط نيم ساعت. بعد میخوابم. چند ايميل چك میكند و چندتا هم جواب میدهد. دو سه نفر از دوستانش آنلاين هستند. شروع به صحبت با او میكنند. همزمان مشغول خواندن خبرهای روز در سايتهای مختلف است. ناگهان به طور تصادفی چشمش به گوشه پايينی سمت چپ مانيتور میافتد و ساعت سيستم را میبيند. ساعت 2:30 بامداد است و او هنوز بيدار است.
تا به حال اين اتفاق برای شما افتاده است؟ اگر پاسخ مثبت است، بايد بگويم كه علائم يك بيماری اينترنتی يعنی اعتياد به وب يا WebAddiction در شما به چشم میخورد.

ارسال مقاله توسط کاربر محترم سايت :javidghadimi

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


پنج شنبه 22 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 11:50 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی

كامپیوترهای آینده


كامپیوترهای آینده

اگر بیشتر اوقات به كامپیوتر دسترسی نداشته باشید، زندگی دیجیتال شما دچار اختلال خواهد شد. اما خوشبختانه نرم افزار PortableAppls.com محصولی است كه ممكن است راه حلی برای این مشكل فراهم كند.
همان گونه كه از نام این محصول پیداست، دارای برنامههای كاربردی كوچك و قابل حملی است كه بسیاری از عملكردها و خصوصیاتی كه برای سبك زندگی دیجیتال نوین لازم است را فراهم میكند و همه آنها با استفاده از یك درایو USB flash، هارددرایو قابل حمل و یا حتی یك iPod كار میكنند. در این مقاله، قصد داریم اصول برنامههای كاربردی قابل حمل را مورد بررسی قرار دهیم و اینكه چگونه استفاده از برنامههای كامپیوتری قابل حمل را آغاز كنیم.

ارسال توسط کاربر محترم: amirpetrucci0261

 

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


پنج شنبه 22 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 11:24 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی

تكنولوژی WiFi چیست ؟


 
تكنولوژی WiFi چیست ؟
WiFi روش بیسیم برای ایجاد و اداره شبكه است كه به آن شبكه سازی ۸۰۲.۱۱ و شبكه سازی بیسیم نیز گفته می شود . بزرگترین نقطه قوت WiFi ، سادگی آسان است . شما می توانید كامپیوترهای منزل یا محل كار خود را بدون نیاز به سیم به یكدیگر متصل كنید .
اگر در دفتر كار خود یك شبكه داشته باشید ، روش های بسیار زیادی برای اتصال كامپیوترهای شبكه شما به هم وجود دارد .
WiFi روش بیسیم برای ایجاد و اداره شبكه است كه به آن شبكه سازی ۸۰۲.۱۱ و شبكه سازی بیسیم نیز گفته می شود . بزرگترین نقطه قوت WiFi ، سادگی آسان است . شما می توانید كامپیوترهای منزل یا محل كار خود را بدون نیاز به سیم به یكدیگر متصل كنید . كامپیوترهایی كه شبكه را تشكلیل می دهند می توانند تا بیش از ۱۰۰ فوت از هم فاصله داشته باشند .
در این مقاله ما در مورد دو جنبه متفاوت WiFi بحث خواهیم كرد . اول ما در رابطه با تكنولوژی پایه كه امكان شبكه سازی WiFi را فراهم می كند بحث می كنیم .
سپس در مورد سخت افزار مورد نیاز برای ساخت شبكه WiFi توضیحاتی را ارائه می كنیم و سپس در مسیر درك مسائل مرتبط با تنظیم و دسترسی به یك WiFi hotspot در منزل به شما كمك می كنیم .
 
ارسال مقاله توسط کاربر محترم سايت : jazereyearam
پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


پنج شنبه 22 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 11:1 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی

  مهارت در جستجوی اطلاعات فارسی از اینترنت


مهارت در جستجوی اطلاعات فارسی از اینترنت

 این مقاله سعی دارد تا با اشاره به موارد مختلفی که می¬تواند در جستجو و بازیابی اطلاعات سرعت و دقت و جامعیت و مانعیت جستجو را بالاببرد موجب افزایش مهارت کاربران اینترنت فارسی بشود. اینترنت به عنوان یک محمل اطلاعاتی عظیم، منابع اطلاعاتی را در مقیاسی وسیع در دسترس مخاطبان بالقوه قرار داده است. اغلب سهولت دسترسی به منابع اطلاعاتی اعم از متن و سایر رسانه ها عمده ترین مزیت اینترنت محسوب می شود. اما این توانایی که هرکس ناشر آثار خود باشد عواقب ناخواسته ای را نیز در پی خواهد داشت و آشکارترین معضل، آن است که انبوهی از منابع بسیار متنوع و غیر قابل مدیریت را فراهم می¬آورد. افزایش سریع منابع اینترنتی نیازمند یک سازمان¬دهی مفید و موثر است.

ارسال مقاله توسط کاربر محترم سايت :amirpetrucci0261
 

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


سه شنبه 13 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 13:38 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی

آموزش راه اندازی و تنظیم یک شبکه کوچک فارسی Setup And Config..

آموزش راه اندازی و تنظیم یک شبکه کوچک فارسی  Setup And Config A-Small Network

اگر در محیط کار یا منزل خود با بیشتر از یک کامپیوتر سر و کار دارید، احتمالاً به فکر افتاده اید که آنها را به یکدیگر متصل کرده و یک شبکه کوچک راه بیاندازید. با اتصال کامپیوترها به یکدیگر میتوانید چاپگر را بین همه آنها اشتراک بگذارید، از طریق یکی از کامپیوترها که به اینترنت وصل است دیگر کامپیوتر ها را نیز به اینترنت متصل کنید، از هر کامپیوتر به فایلهای کامپیوتر دیگر خود دسترسی داشته باشید و ... در این مقاله کوچک ضمن معرفی روش های مختلف اتصال کامپیوترها به یکدیگر، انجام تنظیمات دستی را برای بهره بردن از حداقل مزایای یک شبکه کامپیوتری به شما نشان می دهیم. ذکر این نکته باقی است که بخش اصلی مقاله به نصب نرم افزار اختصاص دارد.

فقط برای اعضاء وبلاگ دانلود در ادامه مطلب

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


سه شنبه 13 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 11:36 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی

مفاهيم اوليه و بنيادين شبكه


شبكه : از به هم پيوستن چند کامپيوتر به يکديگر و برقراري ارتباط بين آنها يک شبکه تشکيل مي گردد.

Lan : به شبکه محلي که در آن کامپيوتر ها نزديک به هم بوده و ارتباط آنها از طريق Hub , Switch يا Wireless باشد اطلاق مي شود.

Intranet و Internet : منظور از اينترانت همان شبکه جهاني اينترنت است که در محيط بسته (Lan) پياده سازي شده و با دنياي خارج از آن ارتباطي ندارد.

پروتکل: عبارتست از قراردادي که تعدادي کامپيوتر طبق آن با يکديگر ارتباط برقرار کرده و به تبادل اطلاعات مي پردازند.

TCP/IP : يک پروتکل جامع در اينترنت بوده و تمام کامپيوترهايي که با اينترنت کار مي کنند از آن تبعيت مي کنند.

IP Address : در اينترنت هر کامپيوتر داراي يک آدرس IP است. هر IP متشکل از 4 عدد بوده که با يک نقطه ازهم جدا مي شوند. ( مثل 217.219.175.11 ) هر کدام از اين اعداد حداکثر مي توانند 254 باشند. هر IP داراي يک Mask مي باشد که از روي آن مي توان تعداد IP هاي يک شبکه محلي را تشخيص داد.

Valid IP : به IPهايي گفته مي شود که در اينترنت معتبر بوده و قابل شناسايي باشند.
 
 
 
 
برای خواندن ادامه متن به ادامه مطلب بروید .

 
پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


سه شنبه 13 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 11:4 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی
 

خطا در اینترنت بخش دوم

۷۰۰ . فرمان متصل به فایل INF . دستگاه بیش از حد طولانی می باشد .
۷۰۱ . دستگاه به یک میزان BPS پشتیبانی نشده توسط گرداننده com تغییر می یابد .
۷۰۲ . پاسخ دستگاه دریافت می گردد زمانی که هیچکس انتظار ندارد .
۷۰۳ . در فعالیت کنونی مشکلی ایجاد شده است .
۷۰۴ . شماره اشتباه callback .
705 . مشکل invalid auth state .
706 . Invalid auth state دچار مشکل می باشد .
۷۰۷ . علامت خطایاب . x. 25
708 . اعتبار حساب تمام شده است .

۷۰۹ . تغییر پسورد روی دامین با مشکل روبرو می باشد

    برای دیدن مابقی مطلب به ادامه  مطلب بروید

 

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


 چگونه فعالیت سایتهای اسپم را به گوگل گزارش بدهیم ؟

چگونه فعالیت سایتهای اسپم را به گوگل گزارش بدهیم ؟

” امروز داشتم دنبال اطلاعات مربوط به یه فیلم میگشتم بعد از ده صفحه به سایت دلخواهم رسیدم. اصلا تمام سایتهایی که در این ده صفحه بودند هیچ کدوم سایت اطلاع رسانی نبودند و همگی سایتهای تبلیغاتی و تجاری بودند! ”
این حرفهای یکی از دوستانم بود که دیروز داشت درباره ی وضعیت جستجوی گوگل با من صحبت میکرد. ایشون اطلاعات چندانی از فضای اینترنت و وبمستری ندارند ولی یک کاربر معمولی اینترنت هستند.



 

سایتهای هرز و اسپم اصولا سایتهای مزاحمی در فضای اینترنت هستند و وجود این گونه سایتها مطمئنا ضرر زیادی به کاربران اینترنت – وبمسترها و وبلاگنویس ها وارد میکند. سایتهای اسپمی که در نتایج جستجوها فهرست میشوند با توجه به نتیجه ای که در صفحه درج میکنند و با توجه به شباهت کاذب زیادی که به جستجوی کاربر دارند باعث میشوند تا کاربر به اشتباه وارد این سایتها شود. این فرآیند باعث از بین رفتن زحمات وبمسترها و وبلاگنویس ها میشود و از طرفی هم وجهه ی موتور جستجوگر نیز در میان اذهان کاربران خدشه دار میشود.

اما آیا سایتهای اسپم فقط به اینگونه سایتها ختم میشوند؟  سایتهای اسپم انواع مختلفی دارند. در این به پست به بررسی انواع این سایتها و نحوه ی گزارش آنها به گوگل میپردازم.

 

برای خواندن ادامه متن به ادامه مطلب بروید .


 

 


 

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


سه شنبه 13 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 1:24 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی

خطا در اینترنت بخش اول

۶۰۰ . اگر سیستم در حال شماره گیری باشد و دوباره شماره گیری نمایید این خطا نمایش داده می شود .
۶۰۱ . راه انداز Port بی اعتبار می باشد .
۶۰۲ . Port هم اکنون باز می باشد برای بسته شدن آن باید کامپیوتر را مجددا راه اندازی نمود.
۶۰۳ . بافر شماره گیری بیش از حد کوچک است .
۶۰۴ . اطلاعات نادرستی مشخص شده است .
۶۰۵ . نمی تواند اطلاعات Port را تعیین کند .
۶۰۶ . Port شناسایی نمی شود .
۶۰۷ . ثبت وقایع مربوط به مودم بی اعتبار می باشد .
۶۰۸ . راه انداز مودم نصب نشده است .
۶۰۹ . نوع راه انداز مودم شناسایی نشده است .
۶۱۰ . بافر ندارد .


۶۱۱٫ اطلاعات مسیر یابی غیر قابل دسترس می باشد .
۶۱۲ . مسیر درست را نمی تواند پیدا نماید .

    برای دیدن مابقی مطلب به ادامه  مطلب بروید

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


یک شنبه 11 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 22:23 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال


یک شنبه 11 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 18:45 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی

افزایش سرعت اینترنت با cFosSpeed beta 6.51 build 1841

برنامه cFosSpeed یک برنامه قدرتمند و حرفه ای که شما با آن می توانید سرعت اتصال به اینترنت خود را تا چندین برابر افزایش داده و محدودیت های سرعت را از بین ببرید . این نرم افزار فوق العاده جالب سرعت اینترنت شما را بالا می برد و سرعت دقیق آن را به شما نشان میدهد. این برنامه بیشتر به درد افرادی می خورد که از خطوط ADSL و پرسرعت استفاده می کنند و با این برنامه می توانند از تمام پهنای باند اینترنت خود استفاده کنند و راحت تر فایل ها را دانلود کنند . به گفته شركت سازنده ، این نرم افزارTraffic اتصال شما را افزایش داده و به شما این امكان را می دهد تا از حداكثر پهنای باند دریافتی از خطوط اینترنت استفاده نمایید .

جهت دانلود به ادامه مطلب بروید فقط برای اعضا ء وبلاگ

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


یک شنبه 11 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 17:7 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی

 

 

چگونه ip یک سایت را بدست آوریم ؟

 

برای بدست آوردن IP یک سایت فقط کافیست : 

در منوی run دستور  nslookup  را اجرا کنید نشانی سایت موردنظر را واردکنید و سپس enter رافشار دهید تا ip آن رابه دست آورید .


 

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال


چگونه منوی مرکز چندرسانه ای ویندوز را سفارشی کنیم؟

ویژه ویندوز)

مدتهاست از ویندوز مدیا سنتر به عنوان ابزار اصلی برای تماشای برنامه های زنده تلویزیونی استفاده می شود، اما اواخر هفته گذشته  بود که تصمیم گرفتم بفهم چگونه می توان ترتیب آیتم های منو را به دلخواه تغییر داده و اصطلاحا سفارشی کرد. به عنوان مثال، از طریق مدیا سنتر واقعا به موسیقی گوش نمی کنم یا عکس ها را از اینجا مرور نمی کنم، بنابراین وجود این گزینه ها فقط باعث می شود حرکت به دیگر گزینه ها و زیر گزینه ها زمان بیشتری بگیرد و برای هر بار تماشای Live TV باید این کار را تکرار کنیم. همیشه پیش خود فکر می کردم  ای کاش در این زمینه برنامه ای برای تغییر ایتم های منوی مدیا سنتر ارائه شده بود، اما هفته گذشته که به طور جدی مشغول جستجو شدم فهمیدم تنها کسی نیستم که این آرزو را دارد. بنابراین به طور طبیعی شروع به جستجو در سایت The Green Button که در ارتباط با ویندوز مدیا سنتر است، کردم تا ببینم چه دستگیرم می گردد.

پس از جستجو در برخی از پست  های انجمن سایت به برنامه  کاربردی  رایگان Media Center Studio برخورد کردم. پس از نگاهی اجمالی به برخی از تصاویر برنامه، هیجان زده شدم، اما بررسی لیست ویژگی ها و امکانات برنامه مرا به این باور رساند که این دقیقا همان چیزی است که به دنبالش هستم :

برای دیدن مابقی مطلب به ادامه  مطلب بروید
 

 

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


یک شنبه 11 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 16:43 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی

امنیت در اینترنت وشبکه های ارتباطی

هر چند فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث تسهیل در امر انتقال اطلاعات می شود، اما موضوع امنیت در تبادل اطلاعات همواره به عنوان یکی از اصول اساسی مطرح است. امنیت اطلاعات برای بخش مهمی از فعالان بخش فناوری اطلاعات تنها زمانی به عنوان یک موضوع حاد مطرح می شود که مشکلی در سیستم به وجود آید. در بیشتر مواقع این مشکلات باعث ضربه ای سنگین بر سیستم و یا به اطلاعات موجود در آن می شود.

اینترنت همواره از جهت های گوناگون مورد نقد و ارزیابی قرار می گیرد اما واقعیت این است که این شبکه عظیم مانند هر اجتماع عادی انسانی دیگر در معرض تهدیدها و خطرها قرار دارد. از نفوذ داده های مخرب گرفته تا تخریب داده های سالم و برهم زدن نظم شبکه همه و همه تنها به یک مورد بستگی دارد و آن بحث امنیت اطلاعات در محیط اینترنت است. امروزه امنیت اطلاعات در زمینه اینترنت از یک بحث حاشیه ای به یک بحث ضروری مبدل شده است.

هر گونه خرید و فروش روی اینترنت و یا انتقال داده ها باید تحت یک کنترل امنیتی صورت گیرد. اگر امنیت شبکه برقرار نباشد، مزیت های فراوان آن نیز به خوبی حاصل نخواهد شد و تجارت الکترونیک، خدمات به کاربران خاص، اطلاعات شخصی، اطلاعات عمومی و نشریات الکترونیک همه و همه در معرض دستکاری و سوء استفاده های مادی و معنوی قرار می گیرد.

هم چنین دستکاری اطلاعات - به عنوان زیربنای فکری ملت ها - توسط گروه های سازماندهی شده بین المللی، به نوعی مختل ساختن امنیت ملی و تهاجم علیه دولت ها و تهدیدی ملی محسوب می شود.

در ایران که بسیاری از نرم افزارهای پایه از قبیل سیستم عامل و نرم افزارهای کاربردی و اینترنتی، از طریق واسطه ها و شرکت های خارجی تهیه می شود، بیم نفوذ از طریق راه های مخفی وجود دارد. هم اکنون نیز بانک ها و بسیاری از نهادها و دستگاه های دیگر از طریق شبکه به فعالیت می پردازند، به همین دلیل جلوگیری از نفوذ عوامل مخرب در شبکه به صورت مسئله ای استراتژیک درآمده است که نپرداختن به آن باعث ایراد خساراتی خواهد شد. تجربیاتی نیز در همین زمینه وجود دارد که این موضوع را به طور کامل ثابت کرده است.

هویت مجازی


 

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


یک شنبه 11 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 16:33 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی

قالبهای آدرس IP

آدرس IP را گفتيم که از ۴ بايت تشکيل مي‌شود. هر بايت از ۸ بيت تشکيل شده است. هر بيت مي‌تواند ۱ يا ۰ باشد ( يعني هر بيت را در مبناي باينري بيان مي‌کنيم ) پس هر بايت يک عدد ۸ رقمي در مبناي ۲ خواهد بود. بنابراين مي‌تواند از ۰۰۰۰۰۰۰۰ تا ۱۱۱۱۱۱۱۱ باشد که در مبناي ۲ بيان شده است. حال اگر اين اعداد را به مبناي ۱۰ تبديل کنيم مي‌بينيم که هر بايت مي‌تواند اعدادي را از ۰ تا ۲۵۵ نگهداري کند. و چون گفتيم هر آدرس IP از ۴ بايت تشکيل شده است، بنابراين براي راحتي مي‌توانيم هر آدرس IP را به صورت xxx.xxx.xxx.xxx نمايش دهيم. که xxx مي‌تواند بين ۰ تا ۲۵۵ باشد مثلا 195.219.176.69 يک آدرس IP است. اين نمايش در حالتي‌است که بخواهيم به صورت دسيمال نمايش دهيم. اگر بخواهيم همين IP را به صورت باينري نمايش دهيم، مي‌شود 11000011.11011011.10110000.01000101 و اگه بخواهيم به صورت اکتال نمايش دهيم مي‌شود 303.333.260.105 و اگر بخواهيم به صورت هگزادسيمال نمايش دهيم، مي‌شود C3.DB.B0.45 و توجه کنيد که همه يک معني دارند! اما نمايش به صورت دسيمال و هگزادسيمال براي سادگي‌اش، معمول‌تر است.
فقط تنها نکته‌اي که ممکن است اشتباه کنيد، فرق بين اوکتال Octal و اوکتت Octet است. مي‌دونيد که اکتال يک مبنا را نماش مي‌دهد ولي Octet نامي است که به هر کدام از ۴ بايت در آدرس IP گفته مي‌شود ( يعني هر کدام از قسمت‌هايي که با نقطه جدا شده است، يک اوکتت است ). دليلش هم اين است که اگه هر کدام از اين قسمت‌ها ( بايت‌ها ) را به صورت باينري نمايش دهيم، يک عدد ۸ تايي ( ۸ بيتي ) بدست مي‌آيد و اوکت در زبان لاتين ( رومي ) يعني هشت! پس هر آدرس IP داراي ۴ اوکتت است.


خوب گفتيم که ما در يک آدرس IP چهارتا بايت ( اوکتت ) داريم. اين بايت‌ها ارزش مکاني يکساني ندارند. اگر بخواهيم ببينيم که به کمک اين ۴ بايت چه تعداد آدرس IP مي‌تونيم داشته باشيم، مي‌گوييم که هر IP چهار بايت دارد و هر بايت ۸ بيت دارد. بنابراين کلا ۳۲ بيت خواهيم داشت که چون به صورت باينري بيان شده است، مي‌تواند ۲ به توان ۳۲ مقدار داشته باشد يعني 4294967295 تا! ولي زياد هم کف نکنيد چون اين تعداد IP هم به زودي تمام خواهد شد و در نتيجه مجبور خواهيم بود در چند سال آينده از اين حالت آدرس دهي که IPv4 نام دارد، برويم به سمت IPv6

 

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


نابودی برنامه های جاسوسی ومخرب با Spy Emergency 2011 v8.0.905.0

Spy Emergency 2011 v8.0.905.0 که از انتشار نگارش هفتم یا 2010 آن مدتی بیش نمی گذرد، نام نرم افزاری می باشد که به منظور نابودی برنامه های جاسوسی به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده است. این نرم افزار با حفاظت از سیستم و تحت مراقبت قرار دادن فایل ها به صورت مداوم به کاربران کمک می کند تا دچار برنامه های جاسوسی و ویروس ها نشوند. همچنین این نرم افزار علاوه بر نابودی برنامه های جاسوسی از ورود دیگر برنامه های مخرب همانند ویروس های تبلیغاتی ، کرم های اینترنتی ، برنامه های دزدی هویت و ... نیز به سیستم جلوگیری می نماید.

دریافت فایل برنامه ( 52.26 مگابایت ) ( 41 بار دانلود شده )
http://www.rasekhoon.net/software//Software/Download-5735.aspx

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال


یک شنبه 11 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 16:10 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی

مجموعه ای حرفه ای از کاملترین وبه روز ترین ابزار های کرک  Cracking

مجموعه ای حرفه ای از کاملترین و بروزترین ابزارهای شکستن قفل نرم افزار ها به همراه توضیحاتی در مورد نحوه استفاده و شکستن قفل نرم افزارها را برای شما قرار داده ایم که این سری از برنامه ها برای اولین بار در میان سایت های فارسی زبان و در سایت راسخون ارائه شده است. راسخون مسئولیتی در قبال مخرب بودن این ابزار ها نم یپذیرد و دانلود این فایل ها به عنوان قبول این موضوع خواهد بود .

دریافت فایل برنامه ( 541.02 مگابایت ) ( 438 بار دانلود شده )
http://www.rasekhoon.net/software//Software/download-5683.aspx


..........................................................................................................................

کنترل افراد و کامپیوتر های دیگران Oleansoft Hidden Camera 250x1

از كجا مطمئن مي‌شويد كه كارمندانتان مطابق با دستورات شما عمل كرده و وقتشان را بيهوده تلف نمي‌كنند؟! فكر نمي‌كنيد كه شايد گاهي اوقات به چت كردن با دوستانشان بپردازند؟ اين احتمال وجود ندارد كه اطلاعات محرمانه شركت را در اختيار رقباي شما قرار دهند؟ دوست داريد كارمندان خود را در محيط كار كنترل كنيد تا به همه چيز تسلط داشته و با اطمينان بتوانيد با افراد خاطي برخورد كنيد؟ نرم‌افزار Oleansoft Hidden Camera 250x1 v3.1 به همين منظور طراحي شده است.این نرم افزار توانایی مدیریت بیش از 250 کامپیوتر را دارا می باشد و همچنین شما می توانید صفحه نمایش کامپیوتر کارمندان را بر روی کامپیوتر خود مشاهده کنید.

دریافت فایل برنامه ( 1.97 مگابایت ) ( 786 بار دانلود شده )
http://www.rasekhoon.net/software//Software/download-5497.aspx

.....................................................................................................................

هک شبکه وایرلس با Wireless WEP Key Password Spy 1.1

اینترنت های وایرلس محدودیتی که دارند این هست که برخی از آنها پسوورد دارند و امکان نفوذ برای آن ها وجود ندارد.نرم افزاری که امروز مشاهده می فرمایید نرم افزاری می باشد که این امکان را به شما می دهد تا بوسیله ی آن کلید رمز اینترنت وایرلس را بیابید.این نرم افزار در بسیاری از مکان ها کاربرد دارد و به شما بسیار کمک خواهد کرد. -پسورد فايل فشرده : www.rasekhoon.net

دریافت فایل برنامه ( 0.09 مگابایت ) ( 3496 بار دانلود شده )
http://www.rasekhoon.net/software//Software/download-5452.aspx

........................................................................................................................

هک و بوت آی دی یاهو مسنجر با Magic Ps Final v1.5 and Y Intai..

با سلام . بعد از مدت ها و درخواست بالا کاربران برای قرار دادن نرم افزار هک یاهو سه نرم افزار با نام های Magic Ps Final v1.5 ، Y! Intai 2.6 و Grab N Crack را که دارای قابلیت فراوان و اینکه برروی ورژن های جدید مسنجر 100% جواب میدهد را ارئه کردیم که به اختصار هر کدام را توضیح می دهیم. این برنامه ها قادرندکه پسورد تمامی ورژنهای یاهو را به صورت PM نشان دهد. مشاهده وبکم دیگران بدون اجازه. بدون فرستادن هیچ گونه فایلی پسورد ایدی ياهوي طرف را بست آورید. پسورد فايل فشرده : www.rasekhoon.net

دریافت فایل برنامه ( 2.17 مگابایت ) ( 3815 بار دانلود شده )
http://www.rasekhoon.net/software//Software/download-5322.aspx
پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال


یک شنبه 11 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 15:54 ::  نويسنده : سیدمحسن بیرجندی

تفاوت های CPU های AMD و INTEL

 

 براساس معماری اجرایی 9 مرحله ای ساخته شده است اما معماری پردازنده های Intel شش مرحله ای می باشد.بدین معنا که AMDدر هر چرخه کاری 9 عملیات را انجام میدهد در حالی که Intel فقط 6 عمل را می تواند انجام دهد.
2)AMD
از640Kb Cache برخوردار است در حالی که Intel ، از 532Kb برخوردار است هر چقدر که میزان Cache پردازنده بیشتر باشد ، پردازنده کارایی بیشتری خواهد داشت اطلاعات بیشتری میتواند ذخیره کند ودیگر لازم نیست پردازنده برای بدست آوردن اطلاعات یا دستور ها مدت زمان بیشتری را رفت و برگشت به حافظه برد اصلی برای جذب اطلاعات یا دستور العمل ها صرف کند.
3) AMD
از مس برای اتصال ترانزیستور های بکار رفته در پردازنده ها استفاده میکند در صورتی که در ساختمان پردازنده های Intel آلومینیوم بکار رفته است.مس هادی الکترسیته بهتری است ، ازاین رو پهنای اتصالهای بین ترانزیستورها را به میزان چشمگیری کاهش می یابد .که این امر باعث مصرف کمتر مواد اولیه و در نتیجه منجر به کاهش هزینه می شود این دلیل ارزان تر بودن AMD نسبت به P4 است.
4)
از دیگر تفاوت های میان AMD وIntel می توان به راندمان Cache بروی چیپ اشاره کرد ، AMD از معماری انحصاری استفاده میکند که راندمان بیشتری نسبت بیشتری نسبت به طراحی معماری غیر انحصاری Intel دارد.

 

پنل حرفه اي ارسال ايميل انبوه بدون محدوديت ارسال

ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ

سلام من سید محسن بیرجندی دانشجو رشته A&P تعمیر ونگهداری هواپیما دردانشگاه مرکز فنون وخدمات هوایی تهران (سما پران ) هستم ودارا ی هشت مهارت MCSE شرکت میکروسافت می باشم امیدوارم مطالب این وبلاگ برای شما دوستان آموزنده باشد . با تشکر
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزشی ونرم افزار و آدرس mcse.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 80
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 80
بازدید ماه : 208
بازدید کل : 186961
تعداد مطالب : 78
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1

Alternative content